+ Konu Cevapla
2 / 5 Sayfa BirinciBirinci 1 2 3 4 ... SonuncuSonuncu
6 den 10´e kadar. Toplam 21 Sayfa bulundu

Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri

 Eğitim Öğretim Bölümü Katagorisinde ve  Felsefe - Sosyoloji Forumunda Bulunan  Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri Konusunu Görüntülemektesiniz.=>YASALAR ÜSTÜNE Yasalar doğru oldukları için değil yasa oldukları için yürürlükte kalırlar. Kendilerini dinletmeleri akıl dışı bir güçten gelir, başka ...

  1. #6
    Onursal Üye küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    May 2007
    Bulunduğu Yer
    ÖLüm Sokağı Çıkmazı
    Mesajlar
    7.881
    Blog Yazıları
    83
    Tecrübe Puanı
    107374884

    ;;) Ce: Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri





    YASALAR ÜSTÜNE

    Yasalar doğru oldukları için değil yasa oldukları için yürürlükte
    kalırlar. Kendilerini dinletmeleri akıl dışı bir güçten gelir, başka bir
    şeyden değil. Mistik olmak işlerine gelir. Yasa koyanlar da çok kez
    budala, ya da eşitlik korkusuyla haksızlığa düşen kimselerdir. Nasıl
    olursa olsunlar, insandırlar sonunda, her yaptıkları şey ister istemez
    sudan ve değişkendir.

    Yasalardan daha çok, daha ağır, daha geniş haksızlıklara yol açan ne
    vardır? (Kitap 3, bölüm 13)

    Bir filozofu çiftleşirken yakalayıp, ne yapıyorsun diye sormuşlar: Bir
    insan ekiyorum diye cevap vermiş serinkanlılıkla ve hiç utanmadan.
    Sarmısak ekerken görülmekle bu işi yaparken görülmek arasında
    ayrım yokmuş onun için. (Kitap 2, bölüm 12)


    alıntı


  2. #7
    Onursal Üye küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    May 2007
    Bulunduğu Yer
    ÖLüm Sokağı Çıkmazı
    Mesajlar
    7.881
    Blog Yazıları
    83
    Tecrübe Puanı
    107374884

    ;;) Ce: Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri

    BİLGİ VE DÜŞÜNCE

    Öğrenimden kazancımız daha iyi ve daha akıllı olmaktır. Epiharmus
    (Pythagoras okulundan bir filozof.) der ki, insan düşünce ile görür ve
    duyar; her şeyden yararlanan her şeyi düzene sokan, başa geçip
    yöneten düşüncedir; geri kalan her şey kör, sağır ve cansızdır. Şu
    kesin ki çocuğa kendiliğinden bir şey yapmak özgürlüğünü
    vermemekle onu korkak bir köle durumuna sokuyoruz. Retorika ve
    gramer üstüne, Cicero'nun şu veya bu cümlesi üstüne öğrencisinin ne
    düşündüğünü kim sormuştur? Bunları Tanrı sözü gibi belleğimize
    basmakalıp yapıştırırlar; harfler ve sözcükler, anlatılan şeyin kendisi
    haline gelir. Ezber bilmek, bilmek değildir; belleğimize emanet edilen
    her şeyi saklamaktır. İnsan, kendiliğinden bildiği her şeyi ustasına
    bakmadan, kitaptaki yerini aramadan, istediği gibi kullanır. Tümüyle
    kitaptan bir bilgi ne sıkıcı bilgidir! Böyle bir bilgi bir süs olarak
    kullanılsın: Ama temel olarak değil. Nitekim Platon, gerçek felsefenin
    sağlam irade, inanç ve dürüstlük, amaçları başka olan öteki
    bilimlerinse yalnızca süs olduğunu söyler. (Kitap 1, bölüm 26)


    alıntı


  3. #8
    Onursal Üye küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    May 2007
    Bulunduğu Yer
    ÖLüm Sokağı Çıkmazı
    Mesajlar
    7.881
    Blog Yazıları
    83
    Tecrübe Puanı
    107374884

    ;;) Ce: Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri

    YAŞAMAK VE ÇALIŞMAK

    Doğa bir ana gibi davranmış bize: İstemiş ki ihtiyaçlarımızı
    gidermek zevkli bir iş de olsun üstelik: Aklımızın istediği şey,
    iştahımızın da aradığı şey olsun: Onun kurallarını bozmaya hakkımız
    yok.

    Caesar'ın ve İskender'in, en büyük işleri başarırken, doğal ve budan
    ötürü gerekli ve akla uygun zevkleri bol bol tattıklarını görünce, buna
    ruhu gevşemek demem; tersine, o zor işleri ve yorucu düşünceleri dinç
    bir yürekle günlük hayatın bir parçası haline sokmak, ruhu
    sağlamlaştırmaktır derim. Zevklerin gündelik zaferlerini olağanüstü iş
    saymışlarsa bilge adamlarmış. Biz pek şaşkın varlıklarız: Filanca
    hayatını işsiz güçsüz geçirdi, deriz; bugün hiçbir şey yapmadım, deriz
    -Bir şey yapmadım ne demek? Yaşadınız ya! Bu sizin yalnız başlıca
    işiniz değil, en parlak, en onurlu işinizdir: Bana büyük işler çevirmek
    olanağını verselerdi, neler yapmaya gücüm olduğunu gösterirdim,
    deriz. Önce siz kendi hayatınızı düşünmeyi, çevirmeyi bildiniz mi?
    Bildinizse bütün işlerin en büyüğünü görmek için büyük fırsatlara
    ihtiyaç yoktur hangi mevkide olursa olsun, perde arkasında da, perde
    önünde de insan kendini gösterir. Bizim işimiz kitap doldurmak değil,
    ahlakımızı yapmaktır; savaşmak ülke kazanmak değil, yaşayışımıza
    dirlik düzenlik getirmektir; En büyük en onurlu eserimiz doğru dürüst
    yaşamaktır. Geri kalan her şey, başa geçmek, para yapmak, binalar
    kurmak, nihayet ufak tefek eklentiler, yollardır. Bir komutanın, az
    sonra hücum edecek olduğu bir kalenin eteğinde dostlarıyla tümüyle
    serbest ve rahatça, kaygısızca sohbete dalması, Brutus'un herkesin
    kendisine ve Roma'nın özgürlüğüne karşı pusu kurduğu bir sırada
    gece dolaşmalarından birkaç saat çalarak tam bir sessizlik içinde
    Polybius'u okuyup notlar yazması ne güzel bir şey! Düşündükçe içim
    açılır. Ancak küçük ruhlar işlerin ağırlığı altında ezilir; onlardan
    sıyrılmayı, bir yerde durup yeniden başlamayı bilmezler.

    O fortes pejoraque passi

    Mecum saepe viri, nunc vino pellite curas;

    Cras ingens iterabimus aequor. (Horatius)

    Ey benimle bunca çetin işler görmüş yiğitler,

    Bugün, dertlerinizi şarapla giderin

    Yarın engin denize açılacağız. (Kitap 3, bölüm 13)


    alıntı


  4. #9
    Onursal Üye küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    May 2007
    Bulunduğu Yer
    ÖLüm Sokağı Çıkmazı
    Mesajlar
    7.881
    Blog Yazıları
    83
    Tecrübe Puanı
    107374884

    ;;) Ce: Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri

    RUH VE BEDEN

    Güzellik, insanlar arasında, çok tutulan bir şeydir. Aramızda ilk
    anlaşma onunla başlar. İnsan ne kadar vahşi, ne kadar kötü yaratılışlı
    olursa olsun onun büyüsüne kapılmaktan kendini alamaz. Bedenin
    varlığımızdaki payı ve değeri büyüktür. Bu bakımdan onun yapısına
    ve düzenine verilen önem pek yerindedir. İki temel taşımızı (ruh ve
    bedeni) birbirinden ayırmak, koparmak isteyenler yanılıyorlar tam
    tersine onları çiftleştirmek, birleştirmek gerek. Ruhtan istenecek şey
    bir köşeye çekilmek, kendi kendine düşünmek, bedeni hor görüp
    kendi başına bırakmak değil (Hoş, bunu ancak sahte bir çeşit
    maymunlukla yapabilir ya), ona bağlanmak, onu kucaklamak, sevmek,
    ona arkadaşlık ve kılavuzluk etmek, öğüt vermek, yanlış yola saptığı
    zaman geri çevirmek, kısacası onunla evlenmek, ona gerçekten bir
    koca olmaktır. Ta ki ikisinin hareketleri arasında başkalık ve karşıtlık
    değil, uygunluk ve benzerlik olsun.


    alıntı


  5. #10
    Onursal Üye küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra Baktabul'un Çılgını küppra - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    May 2007
    Bulunduğu Yer
    ÖLüm Sokağı Çıkmazı
    Mesajlar
    7.881
    Blog Yazıları
    83
    Tecrübe Puanı
    107374884

    ;;) Ce: Montaigne - Montaigne ve Denemeleri - Montaigne Denemeler Kitabının Bölümleri

    İNSAN VE ÖTESİ

    Kendini beğenmek insanın özünde, yaratılışında olan bir hastalıktır.
    İnsan yaratıkların en zavallısı, en cılızıdır öyleyken en mağruru da
    odur. Şurada, dünyanın çamuru ve pisliği içinde oturduğunu, evrenin
    en kötü, en ölü, en aşağı katında, göklerin kubbesinden en uzakta, üç
    cinsten yaratıkların en kötü haldekileriyle birlikte, dünya evinin en alt
    katına bağlı ve çakılı olduğunu bilir, görür ve yine hayaliyle, aydan
    yukarılara çıkıp gökleri ayaklarımın altına indirmek sevdasıyla yaşar.
    Aynı hayal gücüyle kendini tanrıyla bir görür; kendisine tanrısal
    özellikler verir; kendini öteki yaratıklar sürüsünden ayırıp kenara
    çeker, arkadaşları, yoldaşı olan varlıklara yukardan bakar; her birine
    uygun gördüğü ölçüde güçler ve yetenekler dağıtır.

    Biz insanlar öteki yaratıkların ne üstünde ne altındayız. Bilge der ki,
    göklerin altındaki her şey, aynı yasanın ve aynı yazgının
    buyruğundadır.

    Indupedita suis fatalibus omnia vinclis. (Lucretius)

    Her şey, kırılmaz zincirleriyle bağlı yazgının.

    Bazı ayrılıklar, düzeyler ve dereceler vardır; ama her şeyde aynı
    doğanın yüzü görülür.

    Res quoeque suo ritu procedit, et ommes

    Foedere naturae certo discrimina servant (Lucretius)

    Her şey kendine göre gelişir ve hepsi

    Sürdürür doğa düzeninin ayrılıklarını. (Kitap 11, bölüm 12)


    alıntı


+ Konu Cevapla
2 / 5 Sayfa BirinciBirinci 1 2 3 4 ... SonuncuSonuncu

Benzer Konular

  1. Montaigne'den Güzel Sözler
    By TheJalon in forum Edebi Yazilar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08-07-2012, 02:25
  2. denemeler neden uzun olur?
    By Kayıtsız in forum Sorun Cevaplayalım
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 03-29-2011, 14:30
  3. İsrail nükleer denemeleri saptıyor
    By кıνıяcıк in forum Dünyadan Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01-27-2011, 20:13
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-25-2008, 23:01
  5. Karşı cinsle tanışma denemeleri ...
    By ĸαяαмέŁ in forum Komik Yazılar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 07-18-2008, 08:58

Etiketler

Yetkileriniz

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375