+ Konu Cevapla
1 den 2´e kadar. Toplam 2 Sayfa bulundu

Tiyatro Komedi, Komedi hakkında

 GENEL KÜLTÜR VE SANAT Katagorisinde ve  Tiyatro Forumunda Bulunan  Tiyatro Komedi, Komedi hakkında Konusunu Görüntülemektesiniz.=>Tiyatro Komedi, Komedi hakkında Kişilerin,olay ve âdetlerin gülünç,eglendirici,yönlerini göstermek amaciyla ders vermeyi ve hoşça vakit geçirtmeyi hedef edinen tiyatro çeşididir. ...

  1. #1
    Ne mutlu Türküm diyene! Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu Yer
    * TR *
    Mesajlar
    15.482
    Blog Yazıları
    282
    Tecrübe Puanı
    107375405

    Tanımlı Tiyatro Komedi, Komedi hakkında





    Tiyatro Komedi, Komedi hakkında



    Kişilerin,olay ve âdetlerin gülünç,eglendirici,yönlerini göstermek amaciyla ders vermeyi ve hoşça vakit geçirtmeyi hedef edinen tiyatro çeşididir.
    Dalkavukluk (çıkar sağlamak için birine aşırı saygı gösteren kimse), korkaklık, cimrilik, dalgınlık, ukalalık gibi insanlar için birer kusur olan huy ve alışkanlıklar dev aynasında büyütülerek ve abartılarak seyirciyi güldürecek tarzda sahneye konulur. Bu kusurlar derece derece pek çok insanda bulunduğundan bir bakıma seyirciyi kendi kendine güldürmüş olur. Böylece seyirciye ince bir ders vermek istenir.
    Komedilerde de konu, çevre, zaman birliği (üç birlik kuralı)benimsenmiştir. Konuları günlük hayattan alınan komedilerde kahramanlar rasgele kişilerdir. Çevre belli bir yerdir. Trajedilerin aksine kaba şakalar,kelime oyunları, kötüleyici imalar önemli yer tutmuştur.Molier'in komedileri üslup bakımından daha topludur.



    Türk tiyatrosunda yeni klasik tarzda ilk oyun..

    Hazırcevap kahramanlar, laf cambazı oyuncular, zekaya dayanan, hep bir fikir ifade eden diyaloglar, kinaye dolu konuşmalar..
    Tiyatroda hiçbir oyunda bu kadar iğneleme, taşlama, sataşma görülmedi..
    AB yandaşlarının da en az AB karşıtları kadar izlemesi gereken bir oyun.

    Komedi tiyatrosunun sahneye konulacak ilk oyunu Shakespeare'in bugüne dek gözden kaçmış, tiyatro için önemli sayılacak bir buluşunu temel alıyor. "Tiyatronun asıl amacı dünyaya ayna tutmaktır" diyen bu büyük yazarın, "Komedinin amacı çağımız insanlarındaki kusurları ortaya sermektir" diyen Moliere'in tiyatro anlayışlarına uygun bir nitelik taşıyor. Onların belagattan uzak üsluplarını yeniden canlandırıyor, kurgu ve harekete dayanıyor. Cesaretiyle ise sahnelerimizi sarsma iddiasını taşıyor. Bu yolla ölmekte olan tiyatromuzun hayatını kurtarma ve onu tekrar eski parlak günlerine döndürme hedefini güdüyor.



    TANRISAL KOMEDİ

    İnsanın ne kadar iyi olursa olsun öldükten sonra bile kurnazlıktan vazgeçmediğini, her türlü entrikayı çevirebileceğini, iyi ruhların da cehenneme atılabileceğini gösteren, ölüm sonrası yolculuğu eğlenceli hale getiren, tiyatroda kurgunun ne olduğunu göstermesi bakımından önemli, zebaniler, melekler, şeytanlarla dolu, Tanrı'nın da arada bir kendini belli ettiği, şaşırtıcı, felsefi, olağanüstü bir komedi. Bu güldürü her ne kadar Dante'nin klasik eserinin ismini taşısa da bir uyarlama değildir; kurgusu, konusu, kişileri bakımından farklıdır, hiçbir alıntı taşımamaktadır. Ama Dante'nin eserinin düzeyine ulaşmaya çalışan, ona benzeyen bir güldürü olmak iddiasındadır.

    'ARAF'
    Birinci Perde
    Mezar
    İkinci Perde
    Araf


    'CEHENNEM'
    Birinci Perde
    Cehenneme giriş
    İkinci Perde
    Cehennem


    'CENNET'
    Tek perdelik komedi

    "Komedide entrika, oyunun iskeletini, kurgu bu iskeleti bir arada tutan eklem yerlerini temsil eder. Oyunun özü, eserin ruhu olurken, diyaloglar bu iskeleti saran bedeni olurlar. Entrika, komediye hareket kazandırır; kurgu ise bu hareketin belli yönde seyretmesini sağlar. Her şeyi derli toplu tutarak oyunun dağılmasını önler. Ancak böylesi oyunlar izleyicinin dikkatini bir noktada tutmayı başarır. Çünkü ancak o zaman, her şey ahenk içinde bir arada bulunur, ilgi çekmenin tek koşulu budur.."

    "İnanıyorum ki, bu oyun bu tarife uygun düşen eserlerden biri olacaktır. Özellikle yönetmenine düş gücünü sergilemesi bakımından büyük imkanlar sunacaktır. Eğer bir trajedi, dram olsaydı ilgi çekmezdi, bence tüm çekiciliği komedi olmasında. Cüreti ona Tanrı katında geçen bir güldürü olma sıfatını kazandırıyor. Kimi yerde Shakespeare'den bu yana, onun üslubuna en çok yaklaşan bir üslup sergiliyor. Dogmaların insandan beklentileriyle insanın asli yapısının birbiriyle nasıl uyuşmadığını, çatıştığını, bundan nasıl bir komedinin doğduğunu gösteriyor. Böylece dünyanın her yerinde sahnelenebilecek bir oyun ortaya çıkıyor."

  2. #2
    Ne mutlu Türküm diyene! Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa Baktabul'un Çılgını Mr. NuteLLa - ait Avatar
    Üyelik Tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu Yer
    * TR *
    Mesajlar
    15.482
    Blog Yazıları
    282
    Tecrübe Puanı
    107375405

    Tanımlı Ce: Tiyatro Komedi, Komedi hakkında

    Türk tiyatrosunda yeni klasik tarzda ilk oyun..

    Hazırcevap kahramanlar, laf cambazı oyuncular, zekaya dayanan, hep bir fikir ifade eden diyaloglar, kinaye dolu konuşmalar..

    Tiyatroda hiçbir oyunda bu kadar iğneleme, taşlama, sataşma görülmedi..
    AB yandaşlarının da en az AB karşıtları kadar izlemesi gereken bir oyun.

    Komedi tiyatrosunun sahneye konulacak ilk oyunu Shakespeare'in bugüne dek gözden kaçmış, tiyatro için önemli sayılacak bir buluşunu temel alıyor. "Tiyatronun asıl amacı dünyaya ayna tutmaktır" diyen bu büyük yazarın, "Komedinin amacı çağımız insanlarındaki kusurları ortaya sermektir" diyen Moliere'in tiyatro anlayışlarına uygun bir nitelik taşıyor. Onların belagattan uzak üsluplarını yeniden canlandırıyor, kurgu ve harekete dayanıyor. Cesaretiyle ise sahnelerimizi sarsma iddiasını taşıyor. Bu yolla ölmekte olan tiyatromuzun hayatını kurtarma ve onu tekrar eski parlak günlerine döndürme hedefini güdüyor.


    TANRISAL KOMEDİ

    İnsanın ne kadar iyi olursa olsun öldükten sonra bile kurnazlıktan vazgeçmediğini, her türlü entrikayı çevirebileceğini, iyi ruhların da cehenneme atılabileceğini gösteren, ölüm sonrası yolculuğu eğlenceli hale getiren, tiyatroda kurgunun ne olduğunu göstermesi bakımından önemli, zebaniler, melekler, şeytanlarla dolu, Tanrı'nın da arada bir kendini belli ettiği, şaşırtıcı, felsefi, olağanüstü bir komedi. Bu güldürü her ne kadar Dante'nin klasik eserinin ismini taşısa da bir uyarlama değildir; kurgusu, konusu, kişileri bakımından farklıdır, hiçbir alıntı taşımamaktadır. Ama Dante'nin eserinin düzeyine ulaşmaya çalışan, ona benzeyen bir güldürü olmak iddiasındadır.

    'ARAF'
    Birinci Perde
    Mezar
    İkinci Perde
    Araf

    'CEHENNEM'
    Birinci Perde
    Cehenneme giriş
    İkinci Perde
    Cehennem

    'CENNET'
    Tek perdelik komedi
    "Komedide entrika, oyunun iskeletini, kurgu bu iskeleti bir arada tutan eklem yerlerini temsil eder. Oyunun özü, eserin ruhu olurken, diyaloglar bu iskeleti saran bedeni olurlar. Entrika, komediye hareket kazandırır; kurgu ise bu hareketin belli yönde seyretmesini sağlar. Her şeyi derli toplu tutarak oyunun dağılmasını önler. Ancak böylesi oyunlar izleyicinin dikkatini bir noktada tutmayı başarır. Çünkü ancak o zaman, her şey ahenk içinde bir arada bulunur, ilgi çekmenin tek koşulu budur.."

    "İnanıyorum ki, bu oyun bu tarife uygun düşen eserlerden biri olacaktır. Özellikle yönetmenine düş gücünü sergilemesi bakımından büyük imkanlar sunacaktır. Eğer bir trajedi, dram olsaydı ilgi çekmezdi, bence tüm çekiciliği komedi olmasında. Cüreti ona Tanrı katında geçen bir güldürü olma sıfatını kazandırıyor. Kimi yerde Shakespeare'den bu yana, onun üslubuna en çok yaklaşan bir üslup sergiliyor. Dogmaların insandan beklentileriyle insanın asli yapısının birbiriyle nasıl uyuşmadığını, çatıştığını, bundan nasıl bir komedinin doğduğunu gösteriyor. Böylece dünyanın her yerinde sahnelenebilecek bir oyun ortaya çıkıyor."

    ............Bedrettin Şimşek



    KİMLER GELDİ KİMLER GEÇTİ O TOZLU SAHNEDEN.. SİZCE PERDE KAPANDIMI ONLAR İÇİN YOKSA BİTMEYEN OYUNUNUN OYUNCULARIMI ARTIK ONLAR...ONLAR İÇİN EN BÜYÜK ACI UNUTULMAK OLSA GEREK....




    SAVAŞ BAŞAR

    1938'de Tarsus'da doğdu. Edebiyat öğretmeni olan babasının sakıncalı sayılması nedeniyle, ilk ve orta öğrenimini Anadolu'nun çeşitli okullarında, çoğu zaman yatılı okudu. Konservatuar viyolonsel bölümündeki ağabeyi ve aynı mahallede oturduğu Devlet Tiyatrosu Sanatçısı İlyas Avcı'nın teşvikiyle 1957'de girdiği konservatuardan 1958'de disiplinsiz bulunduğu için atıldı. Kendisiyle aynı durumdaki Baykal Saran, Nurtekin Odabaşı, Fikret Tartan, Beyhan Saran gibi sanatçılarla birlikte Çocuk Tiyatrosu'nda oynarken, Muhsin Ertuğrul tarafından, 1959 yılında, Devlet Tiyatrosu'nda çalışabilecek kapasite ve kabiliyette bulunduklarından, topluca kuruma alındılar.

    İstisnasız her ilde oyun oynamış, Anadolu'nun en olmadık yerlerinde tanınan ve sevilen bir oyuncuydu. Ayrıca dost meclislerinin çok aranan neşeli, şakacı, hoş sohbet ve dost canlısı adamı idi.

    1979 yılında oyunlaştırdığı, yönettiği ve oynadığı 'Öykülerden Oyunlar', sahnedeki oyuncunun, dekor ve aksesuar olarak bir tek sandalyeyi kullanıp onu çeşitli şekillere sokarak oynaması ile modern meddah olarak adlandırılmış ve tiyatro sanatına yeni bir stil getirmiştir. Ne yazık ki yalnızca çok güçlü oyuncuların uygulayabileceği bu stil zamanında dikkatli izlenmemiş ve ileri götürülememiştir.

    Çirkin Dünya, Devlerin Aşkı, Sevimli Frankeştayn, İffet, 79. Dosya adlı sinema filmlerinde önemli roller üstlenen sanatçı, kendisiyle özdeşleşen ve hala hatırlanan 'Komiser Colombo', 'Kaygısızlar' ve 'Mc Coy' dizilerinin seslendirmelerini de yapmıştır.




    KAMURAN USLUER
    1937 - 2004

    İzmir'de doğdu. Şehir Tiyatroları'nda önemli roller oynadı, önde gelen seslendirme sanatçılarındandı. Şehir Tiyatroları'ndan 2002 yılında emekli olan Usluer, aralarında ‘'Eşkiya'', ‘'Gelin'', ‘'Salkım Hanımın Taneleri'' ve ‘'Kanal''ın da bulunduğu çok sayıda filmde rol aldı. 1973 yılında 5. Adana Altın Koza Film Şenliği'nde ‘'Gelin'' filmindeki rolü ile ‘'En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu'', 2000 yılında da 12. Ankara Film Festivali'nde ‘'Salkım Hanımın Taneleri'' filmindeki rolüyle ‘'En İyi Erkek Oyuncu'' ödüllerinin sahibi oldu. NUR BARTU


    1917'de İstanbul'da doğdu. 1937'de girdiği konservatuardan 1942 yılında mezun oldu. Rol aldığı eserler:
    Gülünç Kibarlar, Denize Giden Atlılar, Jül Sezar, Müfettiş, Yanlışlıklar Komedyası, Köşebaşı, Bizim Şehir, Paydos, Onikinci Gece, Küçük Şehir, Antigone, Tüccar, Peer Gynt, Hamlet, Eski Şarkı, Kadının Fendi, Branda Bezi, Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası, Anton Usta, Yanlış Yanlış Üstüne, Bir Piyes Yazalım, Çığ, Fatih, Avanak, Tanrıdağı Ziyafeti, Çayhane, Bir Umut İçin, Oğuzata, Harputta Bir Amerikalı, Genç Osman, Son Durak, Trafik Cezası, Bu Gece Başka Gece, Üçüncü Selim, Kleopatranın Mezarı, Günah Gecesi, Ekmek Parası, Caligula, Kocaoğlan, Ay Herkese Gülümser, Çalıkuşu, Sur Dibinde, Topuzlu, Doğum Günü, Onikinci Gece, Kördüğüm, Evlere Şenlik, Ölen Hangisi, Atçalı Kel Mehmet, Kaşıkçılar, Küçük Şehir, Chaillotdaki Deli, Akın
    OĞUZ BORA

    1921'de Bostancı, İstanbul'da doğdu. 1939'da girdiği konservatuardan, 1944'de son sınıfta ayrıldı. 1949 yılına kadar İzmir Şehir Tiyatrosu'nda, Ankara Radyosu'nda ve kendi kurduğu bazı tiyatro topluluklarında çalıştı. 1949'da açılan bir sınavla Devlet Tiyatrosu'na girdi. 1952'de Sadi tek ve Raşit Rıza tiyatrolarında, 1957'de Ankara Beşinci Tiyatro'da, 1964'de ise Adana Şehir Tiyatrosu'nda roller aldı, rejisörlükler yaptı. Oynadığı eserler: Jül Sezar, Peer Gynt, Eski Şarkı, Pembe Evin Kaderi, Öteye Doğru, Branda Bezi, Yanlış Yanlış Üstüne, Ölü Kraliçe, Ramak Kaldı, Vatan İsterse, Fatih, Mario Stuart, Güzel Helena, Tanrıdağı Ziyafeti, Tanrılar ve İnsanlar, Othello, Oğuzata, Genç Osman, Son Durak, Korku, Dört Albayın Aşkı, Gelin, Büyük Jüstinyen, Kocaoğlan, Koçyiğit Köroğlu, Hamlet, Don Juan, Göç, Hamdi Hamdi, Size Öyle Geliyorsa Öyledir, Yedinci Köpek, Akadın Yayı, Orda Bir Köy Var Uzakta, Han, Hırsızlar Balosu, Kör Kadı, Kahvehane, Küçük Tilkiler, Taş Parçası, Batak, Hırçın Kız. MELEK ÖKTE

    1919'da Kastamonu'da doğdu. İstanbul Kız Lisesi'nin 10. sınıfından, 1935 yılında Ankara Musiki Mektebi'ne geçti. Burada Edip Sözen'den viyolonsel dersi aldı. 1936 yılında girdiği konservatuarı 1941 yılında bitirdi. İlk mezunlardandır. 1975 yılında hayata gözlerini yumdu.

    Rejisörlüğünü yaptığı oyunlar:

    Evlat Evlattır, Polyanna, Gelin, Kahvede Şenlik Var, Bütün Gün Ağaçlarda

    Rol aldığı oyunlardan bazıları:

    Gülünç Kibarlar, Evin İçi, Denize Giden Atlılar, Minna Von Barnhelm, Kibarlık Budalası, Bizim Şehir, Faust, Müfettiş, Bay Tunç ile Bayan Billur, Yazılan Bozulmaz, Köşebaşı, Kadınlar Arasında, Cimri, Size Öyle Geliyorsa Öyledir, Paydos, Onikinci Gece, Anton Usta, Büyükbaba, Hekimliğin Zaferi, Bir Komiser Geldi, Peer Gynt, Altı Şahıs Yazarını Arıyor, Hamlet, Hile ve Sevgi, Eski Şarkı, Satıcının Ölümü, Tersyüz, Yanlış Yanlış Üstüne, Vatan İsterse, Şemsiyeli Adam, Gelin, Avanak, Keçiler Adası, Altın Kuş, Tanrılar ve İnsanlar, Yaslı Aile, Çayhane, Şatoya Davet, Finten, Bu Gece Başka Gece, Çöpçatan, Haftabaşı, Dön Bana, Oturma Odası, Evlat Evlattır, Ekmek Parası, Arzu Tramvayı, Bernarda Albanın Evi, Bütün Gün Ağaçlarda vs.
    ŞAHAP AKALIN

    1916'da İstanbul'da doğdu. İlk ve orta eğitimini İstanbul ve Antalya'da bitirdikten sonra 1938'de konservatuara girmiş ve 1943'de mezun olmuştur.

    Rol aldığı eserler:

    Antigone, Kral Oidipus, Kibarlık Budalası, Kahvehane, Yanlışlıklar Komedyası, Bizim Şehir, Anasının Kuzusu, Faust, Köşebaşı, Cimri, Size Öyle Geliyorsa Öyledir, Paydos, Büyükbaba, Küçük Şehir, Hekimliğin Zaferi, Bir Komiser Geldi, Peer Gynt, Hile ve Sevgi, Fareler ve İnsanlar, Pembe Evin Kaderi, Miras, Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası, Tersyüz, Gölgeler, Ölü Kraliçe, Sahne Dışındaki Oyun, Fatih, Batak, Avanak, Onikinci Gece, Akif Bey, Genç Osman, Nora, Meraki, Zor Nikahı, Finten, Yağmurcu, Devlet İşleri, Çemberler, Günah Gecesi, Onikinci Gece, Cadı Kazanı, Kral Lear, Hürrem Sultan, Cephede Piknik, Gergedan, Hamlet, Jül Sezar, Vanya Dayı, Kireçli Bahçe, My Fair Lady, 4. Henri, Mançalı Donkişot.
    RAGIP HAYKIR

    1917'de Trabzon'da doğdu. 1944 yılında Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro bölümünden mezun olarak Devlet Tiyatrosu'na katıldı. 50'nin üzerinde oyunda rol aldı.

    Yönettiği oyunlar:

    Avanak (1954), Şatoya Davet (1955), Hile ve Sevgi 81955), Ruhlar Gelirse (1955), Korku (1956), Kibarlık Budalası (1960), Cengiz Hanın Bisikleti (1962), Lütfen Dokunmayın (1962), Tilki (1963), Dünkü Çocuk (1964), Düşman Çiçek Göndermez (1964), Papatya Falı (1966), Aya Bir Yolcu (1967), Han (1969), Çocuğum (1972), Bir Tavsiye Mektubu (1972), Yaslı Aile (1973), Çil Horoz (1974), Mutluluk (1975)
    SAİM ALPAGO

    1918'de Tokat'ta doğdu. İlk tiyatro denemelerini Halkevi Sahnesi'nde yaptıktan sınra 1937'de konservatuara girdi; 1942'de mezun oldu. 1962'de Devlet Tiyatrosu'ndan ayrılarak Aksaray'da Tiyatro Alpago'yu kurdu. Daha sonra tekrar Devlet Tiyatrosu'na katılan sanatçı, 1977'de hayata gözlerini yumdu.

    Rol aldığı eserler:

    Evin İçi, Gülünç Kibarlar, Denize Giden Atlılar, Antigone, Jül Sezar, Müfettiş, Köşebaşı, Şamdancı, Size Öyle Geliyorsa Öyledir, Paydos, Tartuffe, Eskisi Gibi, Faust, Yalancı, Bir Komiser Geldi, Dünya Gözüyle, Hile ve Sevgi, Fareler ve İnsanlar, Satıcının Ölümü, Öteye Doğru, Köşebaşı, Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası, Tersyüz, Gölgeler, Ölü Kraliçe, Vatan İsterse, Çığ, Fatih, Tanrıdağı Ziyafeti, Tanrılar ve İnsanlar, Çayhane, Bir Ümit İçin, Oğuzata, Harputta Bir Amerikalı, Dünkü Çocuk, Trafik Cezası, Su Kızı, Samanyolu, Dön Bana, Onikinci Gece, Klinik Vaka, Hacıyatmaz, Köşebaşı, Ecinniler, Bizim Şehir, Candide, Zoraki Tabip, Kör Kadı, Kahvehane, Samanyolu, Ebekaya, Yanlışlık.
    MEHMET ULUSOY

    Mehmet Ulusoy’un, Galatasaray Lisesi’nde başlayan tiyatro yolculuğu, Ulvi Uraz Tiyatrosu, Fransa’da Giorgio Strehler’in asistanlığı, 1968’de İstanbul’a dönüp kendi tiyatrosunu kurması, köylerde, meydanlarda sokak tiyatroları kurmasıyla devam etmişti.

    Kendi rejisi olan ilk oyunu “Gelecekten Destanlar”ı 1972’de Gerard Philippe de Saint-Denis tiyatrosunda sahneleyen Ulusoy, daha sonra Paris’te kendi tiyatro grubunu kurmuş, ayrıca Sorbonne Üniversitesi’nde tiyatro hocası da olmuştu.

    Macbeth, Benerci Kendini Niçin Öldürdü, Kafkas Tebeşir Dairesi, Sevdalı Bulut, Patronun Ölümü, Kibarlık Budalası, Woyzeck, Topor Parti, Şeytanlar gibi zihinlerden silinmeyecek pek çok eser veren Ulusoy, aynı zamanda: “Osveta”, “Comme Un Poisson Hors De L'eau”, “Kız Kulesi Aşıkları”, “Le Marginal”, “Gloria Mundi” gibi filmlerde de rol almıştı.

    Pek çok tiyatrocu yetiştiren dahi yönetmen, Nazım Hikmet’in “Benerci Kendini Niçin Öldürdü?” oyununun Paris turnesinde akciğer kanseri teşhisiyle kaldırıldığı Saint Joseph Hastanesi’nde 7 Haziran gecesi kalbine yenik düştü.
    MUSTAFA ARSLAN
    1955-2006
    Tokat Reşadiye’de doğdu. 1966 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’na girdi. Bugüne kadar, birçok oyunda görev aldı: Ağrı Dağı Efsanesi, Aslolan Hayattır, Özgürlüğün Bedeli, İbiş’in Rüyası, Yedi Kocalı Hürmüz, Sarıpınar 1914, Gelin İle Kaynana bunlardan bazıları.

    Yönettiği oyunlar: İsmail Kaygusuz’un Silvanlı Kadınlar’ı; Ali Göçer’in “Bir Gece Bekçisi Daha”sı; Cengiz aytmatov'un “Gün Uzar Yüzyıl Olur” adlı romanından “Gün Uzar Yüz Yıl Olur – Mankurt”u, Cahit Atay’ın “Sultan Gelin’i ve Nurhan Karadağ’ın “Tembel Memiş”i...

    Ağustos Böceği İle Karınca (1992 Akademi Kitabevi En İyi Çocuk Yazını Ödülü), Kuş Cenneti, Kargadan Çıktık Yola, Akıllı Köse, Oyuncağım Sevgi Olsun, Keloğlan’ın Fendi, Yuvasını Kaybeden Ayı ve Hoca Nasreddin isimli çocuk oyunlarının da yazarı olan sanatçı, televizyon için çok sayıda projede çalıştı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nda yönetim kurulu üyeliğinde bulunup, Genel Sanat Yönetmen yardımcılığı yaptı.
    MEHMET AKAN
    1939-2006
    Kendi anlatımıyla : “1939 Urfa-Bilecik doğumluyum. Ortaokulu Bilecik'te liseyi Haydarpaşa Lisesi'nde okudum. Çocukluğumdan beri tiyatroya meraklıydım. Ailemin bazı üyeleri benim tiyatrocu olmamı istememişlerdi. Hala da yadırgarlar. Babam ölene kadar profesyonel olduğum halde 3-4 sene tiyatrocu olduğumu saklamışımdır. Teknik Üniversitesi Sanat Bölümü'nde tiyatroya başladım. O sırada "Genç Oyuncular"la tanıştım. İlk oyunları olan Ayyar Hamza'yı görür görmez çarpıldım. Ergun Köknar'ı buldum ve beni de aralarına almalarını söyledim.”

    Yazarlık, oyunculuk, koreografi, yönetmenlik çalışmalarına "Genç Oyuncular" topluluğunda başladı. Tiyatrocu kimliği bu toplulukta oluştu. Çalışmalarını "Gülriz Sururi ve Engin Cezzar" ve "Ulvi Uraz" tiyatrolarında sürdürdü. 1969 da beş arkadaşı ile birlikte Dostlar Tiyatrosu’nu kurdu. Uzun yıllar bu toplulukta çalıştı. Ayrıca Ankara Sanat Tiyatrosu ve İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda konuk oyunculuk ve yönetmenlik yaptı. 80'li yıllardan bu yana oyunculuğunu sinema ve televizyonda sürdürüyordu.Kendi anlatımıyla : “1939 Urfa-Bilecik doğumluyum. Ortaokulu Bilecik'te liseyi Haydarpaşa Lisesi'nde okudum. Çocukluğumdan beri tiyatroya meraklıydım. Ailemin bazı üyeleri benim tiyatrocu olmamı istememişlerdi. Hala da yadırgarlar. Babam ölene kadar profesyonel olduğum halde 3-4 sene tiyatrocu olduğumu saklamışımdır. Teknik Üniversitesi Sanat Bölümü'nde tiyatroya başladım. O sırada "Genç Oyuncular"la tanıştım. İlk oyunları olan Ayyar Hamza'yı görür görmez çarpıldım. Ergun Köknar'ı buldum ve beni de aralarına almalarını söyledim.”

    Yazarlık, oyunculuk, koreografi, yönetmenlik çalışmalarına "Genç Oyuncular" topluluğunda başladı. Tiyatrocu kimliği bu toplulukta oluştu. Çalışmalarını "Gülriz Sururi ve Engin Cezzar" ve "Ulvi Uraz" tiyatrolarında sürdürdü. 1969 da beş arkadaşı ile birlikte Dostlar Tiyatrosu’nu kurdu. Uzun yıllar bu toplulukta çalıştı. Ayrıca Ankara Sanat Tiyatrosu ve İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda konuk oyunculuk ve yönetmenlik yaptı. 80'li yıllardan bu yana oyunculuğunu sinema ve televizyonda sürdürüyordu.
    BAYKAL SARAN 1937-2006
    Kütahya’da doğan sanatçı, Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü’nden 1960 yılında mezun oldu. 1958 -1960 Yılları arasında Adana Belediyesi Şehir Tiyatroları’nda sanatçı olarak görev aldıktan sonra, 1961 yılında Devlet Tiyatroları ailesine katıldı.
    49 Oyunda oyunculuk ve 6 oyunda rejisörlük görevi üstlenen Baykal Saran’ın oynayıp-yönettiği oyunların bazıları şunlardır: ALTIN KUŞ, OYUNCAKÇI DEDE, GENÇ OSMAN, KÖROĞLU, SUAVİ EFENDİ, AŞK VE BARIŞ, KOCAOĞLAN, DON JUAN, ANDORRA, VİŞNE BAHÇESİ, JULIUS CAESAR, LİLİOM, TOHUM VE TOPRAK (Alemdar Paşa), SAVUNMA, YABANLAR, AYAKTA DURMAK İSTİYORUM, BİR BEBEK EVİ (Nora), GÖKTAŞI, BÜTÜN GÜN AĞAÇLARDA, ÖLEN HANGİSİ, SOKRATES’İN SAVUNMASI, YERYÜZÜ CENNETİ, KAŞIKÇILAR, ÇARK, GÖMÜ, ÇIĞ, KÜÇÜK TİLKİLER, FATİH, BİR TAVSİYE MEKTUBU, MAYMUN DAVASI, YUNUS EMRE, LODOS, KOCA SİNAN, ERKEK SATI, ESKİ TOPRAK, YABAN ÖRDEĞİ, YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE, ALTINGÖL, ACILI TOPRAK, HÜZZAM, AKÜMÜLATÖRLÜ RADYO, SOKOLLU, FİL ADAM, SORUŞTURMA, KIZ DOĞDU, BİR ADAM YARATMAK, GÜRÜLTÜLÜ PATIRTILI BİR HİKAYE, KUVAYİ MİLLİYE KURUTULUŞ SAVAŞI DESTANI, LIOLA, ZİYARETÇİ, SON AYLAR, DELİ EMİNE, ALTONA MAHPUSLARI.

    ZEKAİ MÜFTÜOĞLU 1949-2006
    Bandırma’ da doğdu. Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü’ nden mezun oldu. 1970 yılında Devlet Tiyatroları’ nda göreve başladı. MSÜ Devlet Konservatuarında uzun yıllar öğretim görevlisi olarak çalıştı. Oyunculuk ve yönetmenliğinin yanında seslendirmeleriyle de tanınıyordu.



    Cahit Irgat
    1916-1971


    Avni Dilligil
    1903-1971


    Agah Hün
    1918-1990


    Cahide Sonku
    1919-1981

    Oben Güney
    1938-1993

    Osman Görgen
    1954-1992


    Gürdal Tosun
    1967-2000

    Bedia Muvahhit


    Hazım Körmükçü
    (1898 - 1944)


    Soner Ağın
    1942 - 2002

    Adile Naşit


    Altan Erbulak


    Boran Kaya


    Muammer Karaca



    Saadettin Erbil


    Şükran Güngör


    Yıldırım Önal


    Kerem Yılmazer


    Kerim Afşar
    (1930-2003)


    İsmail Hakkı Sunat
    (1967-2005)



    alıntıdır


+ Konu Cevapla

Benzer Konular

  1. KomeDi KomeDi TurKey
    By Blue_Girl_95 in forum Komik Resimler
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 06-26-2009, 15:04
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02-14-2009, 23:07
  3. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 11-03-2008, 12:41
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08-29-2008, 13:30
  5. Komedi Nedir, Komedi Hakkında, Komedi Tanımı
    By Misafir in forum Komik Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11-19-2007, 14:09

Etiketler

Yetkileriniz

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375